ریخته گری آلومینیوم

ریخته گری آلومینیوم
توضیحات تکمیلی محصول

آلومینیوم سومین عنصر فراوان در جهان و فراوان ترین فلز در پوسته زمین است. این عنصر ، بیش از 8 درصد از جرم هسته زمین را تشکیل می دهد. با این حال ، تصفیه آن در مقایسه با سایر فلزاتی مانند آهن دشوار است. به همین دلیل ، استفاده از آلومینیوم در محصولات فلزی ، کمتر از بقیه می‌ باشد. امروزه ، روش های کارآمد و مقرون به صرفه برای غلبه بر این پیچیدگی ها توسعه یافته است که به آن ریخته گری آلومینیوم می گویند. شباهت های زیادی بین صنایع آلومینیوم و فولاد وجود دارد. هر دو متکی به استخراج فلزات از سنگ معدنی هستند که در سطح زمین وجود دارد. فرآیندهای تولید هر دو انرژی بر بوده و شامل ریختن فلز مایع در قالب ها یا استفاده از ماشین های ریخته گری مداوم است. آلومینیوم و فولاد نیز در بازارهای مشابه برای صنعت خودرو و هوافضا رقابت می کنند. با این حال ، تفاوت های قابل توجهی در ریخته گری آلومینیوم و فولاد و خواص این فلزات وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

بهترین روش ریخته گری آلومینیوم

 

 

 

 

آلومینیوم بوکسیت یک سنگ رسوبی است که حاوی مقدار زیادی آلومینیوم است. به طور معمول ، حدود 46-60٪ بوکسیت ، اغلب توسط چندین متر سنگ و خاک رس پوشانده می شود که قبل از بازیابی بوکسیت ، باید ابتدا آنها را جدا کرد. سپس بوکسیت قبل از اینکه برای فرآوری حمل شود از کارخانه های خرد کردن یا شستشو عبور می کند. دوغاب در دمای بین 140 تا 280 درجه سانتیگراد بسته به سنگ معدن خاصی که فرآوری شده ، نگهداری می شود. در طول این مدت ، آلومینیوم در محلول سود سوزآور حل می شود. آلومینیوم مایع در ته دیگ جمع می شود. سپس آلومینا مایع در فواصل زمانی معین از دیگ های احیا به داخل سطل های خلاء مکیده می شود. این به یک کوره منتقل می شود و به شمش در قالب یا ماشین ریخته گری آلومینیوم پیوسته ریخته می شود. بهترین روش ریخته گری آلومینیوم به این شکل می‌ باشد. با کمک این روش ، کمترین هزینه و بیشترین بازده را شاهد خواهیم بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ین فلز ارزشمند و روشهای مختلف ریخته گری آلومینیوم ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

مزایا و معایب ریخته گری آلومینیوم

 

هنگامی که آلومینیوم استخراج و پردازش شد ، مرحله بعدی شامل ریخته گری آن به شکل محصول است. ریخته گری آلومینیوم با ریختن فلز مذاب در قالب هایی که با الگوی محصول نهایی مورد نظر شکل گرفته اند ، شروع می شود. سه نوع متداول روش قالب‌ گیری برای انجام ریخته‌ گری آلومینیوم استفاده می‌ شود ؛ ریخته‌ گری تحت فشار ، ریخته‌ گری قالب دائمی و ریخته‌ گری شن و ماسه. در روش ریخته گری تحت فشار یا دی کستینگ ؛ از فشار برای وارد کردن آلومینیوم مذاب به قالب فولادی استفاده می شود. این نوع ریخته گری اغلب برای تولید انبوه قطعات مورد استفاده قرار می گیرد که به حداقل مقدار تکمیل و ماشینکاری نیاز دارد. ریخته گری تحت فشار ، چرخه زمانی کوتاهی دارد اما هزینه های بالایی برای ابزارسازی دارد. با در نظر گرفتن مزایا و معایب ریخته گری آلومینیوم ، می توانید از این سیستم بهره ببرید. سیستم ریخته‌ گری تحت فشار ، پوسته مستحکمی را ایجاد می‌ کند اما قسمت داخلی ضعیف‌ تر می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ریخته گری آلومینیوم در قالب دائمی

 

 

 

 

برای انجام ریخته گری آلومینیوم در قالب دائمی ، از فولاد یا سایر قالب ها و هسته های فلزی استفاده می شود. ریخته گری های قوی ، با ریختن آلومینیوم در قالب ایجاد می شود. از قالب های دائمی برای ایجاد قطعات با ثبات استفاده می شود. سرعت خنک کنندگی سریع آنها ، ریزساختار سازگارتری را ایجاد کرده و می تواند خواص مکانیکی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. ریخته گری آلومینیوم در قالب دائمی ، برای ایجاد چرخ های آلیاژی استفاده می شود. چرخ‌ های آلومینیومی نیز سبک‌ تر از چرخ‌ های فولادی هستند و به انرژی کمتری برای چرخش نیاز دارند. آنها راندمان سوخت بیشتر و همچنین هندلینگ ، شتاب و ترمز بهتری را ارائه می دهند. با این حال ، برای کاربرد های سنگین در مسیرهای صنعتی ، از چرخ های فولادی بیشتر استفاده می شود. دوام آنها خم شدن یا ترک خوردن آنها را تقریبا غیر ممکن می کند. چرخ‌ های آلومینیومی ، سبک‌ تر از چرخ‌های فولادی هستند و به نیروی موتور کمتری نیاز دارند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ریخته گری آلومینیوم در قالب شن و ماسه

 

 

 

 

ریخته گری آلومینیوم در قالب شن و ماسه ، با بسته بندی مخلوط ماسه ریز در اطراف الگوی محصول مورد نظر ایجاد می شود. این الگو کمی بزرگتر از محصول نهایی است تا امکان جمع شدن آلومینیوم در حین خنک شدن فراهم شود. ریخته گری شن و ماسه ، مقرون به صرفه است زیرا ؛ ماسه می تواند چندین بار مورد استفاده مجدد قرار گیرد. همچنین برای ایجاد قالب های بزرگ آلومینیومی یا آنهایی که طرح های دقیق دارند ، موثر است. هزینه های ابزارآلات اولیه پایین است ، اما قیمت هر قطعه بالاتر می باشد ؛ همین عامل ، باعث می شود تا ریخته گری آلومینیوم شن و ماسه ، برای ریخته گری های تخصصی بیش از تولید انبوه مناسب باشد. کنترل آلومینیوم مذاب ، تأثیر مستقیمی بر کیفیت ریخته گری به دست آمده دارد. عناصر آلیاژی به آلومینیوم مذاب اضافه می شوند تا به درجه آلومینیوم و خواص مورد نظر دست یابند. افزودن و توزیع کنترل شده آلیاژ در سراسر آلومینیوم ، باعث می شود تا محصول سالم و با خواص مکانیکی مورد انتظار باشد. 

 

 

مطالب کاربردی : 


 

دستگاه سنگ شکن چکش HS10 منگنزی بغل بند مثلثی نافی دار
  گیربکس صنعتی بغل بند ۲۰×۲۵ نافی دار گیربکس کتابی
خرید سنگ شکن غلطک نوار نقاله سنگ شکن فکی
رولیک خرید قطعات سنگ شکن بغل بند ۲۵×۲۵ نافی دار
سلاکس فروآلیاژها خاک کوره
مواد ریخته گری چسب سیلیکات ماسه ریخته گری