قطعات یاتاقان کوبیت

از 9 قطعه تشکیل شده است. تفاوت جزئی میان یاتاقان کوبیت 180 با کوبیت 120 است.
کوبیت 120:  2پوسته و 1 در پوش کور و 1 در پوش مرکب و 2 در پوش ساده و 2 گردگیر لبه نازک و 1 گردگیر لبه کلفت
کوبیت 180: 2پوسته و 1 در پوش مرکب و 3 در پوش ساده و 2 گردگیر لبه نازک و 1 گردگیر لبه کلفت

درپوش ساده یاتاقان کوبیت 120

قطعات یاتاقان کوبیت
توضیحات تکمیلی محصول

یاتاقان کوبیت ۱۲۰

در هر نوع صنعتی، با توجه به تولیدات آن صنعت وجود یاتاقان ها بسیار مهم و پر اهمیت قلمداد می شود. از این رو این قطعه مهم می تواند، در هر دستگاهی در کارخانه ها رد پایی مهم داشته باشد. به عبارت دیگر یاتاقان ها، قطعاتی هستند که به دو یا چند قطعه اجازه می دهند حرکت نسبی داشته باشند. از این رو یاتاقان ها، به حرکت های چرخشی و خطی دو یا چند قطعه دیگر کمک می کند. یاتاقان ها بر اساس حرکاتی که انجام می دهند و میزان تحملی که در برابر بارهای اعمال شده بر خود دارند، تقسیم بندی می شوند. به طور کلی یاتاقان ها نقش بسیار مهمی در کاهش اصطحکاک و ساییدگی حرکت های شعاعی و محوری دارند. از این رو وجود این نوع قطعات از خسارات و خرابی های متعدد جلوگیری می کند. از جمله می توان به یاتاقان کوبیت 120 اشاره نمود که در سنگ شکن ها مورد استفاده قرار می گیرد. 
کوبیت یا در اصطلاح سنگ شکن های ضربه ای(چکشی) به دو صورت سنگ شکن اولیه و ثانویه در خطوط خردایش استفاده می شوند. از این نوع دستگاه ها جهت خرد کردن سنگ های کوهی و یا رودخانه ای که سایز آنها حداقل ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر است استفاده می کنند. کوبیت ۱۲۰ دارای یک روتور می باشد که ۲ الی ۶ ردیف چکش بر روی آن قرار می گیرد. چکش ها هنگام چرخش باعث پرتاب مواد ورودی به طرف جداره داخلی سنگ شکن می شوند. وجود یاتاقان کوبیت 120 در این قسمت بسیار حیاتی است. با چرخیدن روتور و پرتاب شدن مواد معدنی به دیواره داخلی و سندان ها خردایش انجام می گیرد. روی دیواره داخلی تعدادی سپر آجدار از آلیاژ ضد سایش وجود دارد که مانند مانع عمل می کنند. مواد ورودی بعد از وارد شدن و برخورد با روتور به این دیواره برخورد کرده و خرد می شوند. سرعت حرکت پره ها ۱۵ الی ۵۰ متر بر ثانیه می باشد بنابراین یاتاقان کوبیت 120 باید از مقاومت بالتیی برخوردار باشد. 

 

بوش پشت فولی یاتاقان کوبیت

 

یاتاقان کوبیت ۱۸۰

 
در هر نوع صنعتی، با توجه به تولیدات آن صنعت وجود یاتاقان ها بسیار مهم و پر اهمیت قلمداد می شود. از این رو این قطعه مهم می تواند، در هر دستگاهی در کارخانه ها رد پایی مهم داشته باشد. به عبارت دیگر یاتاقان ها، قطعاتی هستند که به دو یا چند قطعه اجازه می دهند حرکت نسبی داشته باشند. از این رو یاتاقان ها، به حرکت های چرخشی و خطی دو یا چند قطعه دیگر کمک می کند. یاتاقان ها بر اساس حرکاتی که انجام می دهند و میزان تحملی که در برابر بارهای اعمال شده بر خود دارند، تقسیم بندی می شوند. به طور کلی یاتاقان ها نقش بسیار مهمی در کاهش اصطحکاک و ساییدگی حرکت های شعاعی و محوری دارند. از این رو وجود این نوع قطعات از خسارات و خرابی های متعدد جلوگیری می کند. از جمله می توان به یاتاقان کوبیت 180 اشاره نمود که در سنگ شکن ها مورد استفاده قرار می گیرد. 
 
کوبیت یا در اصطلاح سنگ شکن های ضربه ای(چکشی) به دو صورت سنگ شکن اولیه و ثانویه در خطوط خردایش استفاده می شوند. از این نوع دستگاه ها جهت خرد کردن سنگ های کوهی و یا رودخانه ای که سایز آنها حداقل ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر است استفاده می کنند. در بخش روتور سنگ شکن کوبیت 180، 12 عدد چکش کوبیت 180در سه ردیف روبروی هم قرار می گیرند و در هر ردیف یک جفت چکش سنگ شکن جهت خردایش قرار داده می شود. چکش ها هنگام چرخش در کوبیت 180 باعث پرتاب مواد ورودی به طرف جداره داخلی سنگ شکن می شوند. وجود یاتاقان کوبیت 180 در این قسمت بسیار حیاتی است. همچنین در روتور ماسه ساز دوطرفه در هر ردیف یک چکش قرار گرفته و در مجموع 6 چکش در ماسه دوطرفه به کار می رود. با ورود خوراک به داخل سنگ شکن کوبیت، در اثر چرخش سریع روتور، سنگ های ورودی با شدت به سمت سندان های کوبیت که بروی جدار داخلی دستگاه و اطراف روتور قرار دارند کوبیده شده و خردایش صورت می گیرد. 
 

 

مطالب کاربردی : 


 

دستگاه سنگ شکن چکش HS10 منگنزی بغل بند مثلثی نافی دار
  گیربکس صنعتی بغل بند ۲۰×۲۵ نافی دار گیربکس کتابی
خرید سنگ شکن غلطک نوار نقاله سنگ شکن فکی
رولیک خرید قطعات سنگ شکن بغل بند ۲۵×۲۵ نافی دار
سلاکس فروآلیاژها خاک کوره
مواد ریخته گری چسب سیلیکات ماسه ریخته گری