ریخته گری برنج

ریخته گری برنج

در مهندسی قطعات برنجی برای یک پروژه جدید ، انتخاب آلیاژ فلز و روش ریخته‌ گری برنج مهم است. ریخته گری برنج به دلیل ویژگی های منحصر به فرد برنج و مقرون به صرفه بودن فرآیند آن ، انتخابی محبوب برای کاربرد های مختلف است. اگر به دنبال ریخته گری هستید که بتواند سفارشات کوچک و بزرگ را به سرعت انجام دهد ، موسسات مختلفی در سراسر کشور هستند که می توانند نیازهای شما را برآورده کنند. برنج یک نام عمومی است که شامل آلیاژهای ساخته شده از مس و روی می باشد. ریخته گری برنج شامل استفاده از این آلیاژ های فلزی جهت تشکیل قطعات فلزی کارآمد است. ریخته گری ماسه سبز یکی از مطمئن ترین روش های ریخته می باشد. این تکنیک شامل تشکیل یک قالب یکبار مصرف از یک دانه ماسه و ریختن برنج مذاب در آن قالب است. ریخته گری برنج ، یک پروسه پر هزینه و زمان بر بوده و نیازمند صرف انرژی بالایی می باشد. برای کسی اطلاعات بیشتر در مورد این آلیاژ ، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

ریخته گری برنج

 

 

 

فرایند ریخته گری برنج

 

فرایند ریخته گری برنج ، به لطف توانایی ماسه سبز ، در دمای بسیار بالا به خوبی کار می کند. با کمک ریخته گری برنج ، می‌توانید انواع اتصالات برنجی ، دنده های سوئیچ ، قطعات پمپ ، سوپاپ ها ، سرهای آبپاش و موارد دیگر را تولید نمایید. صنایعی که به خدمات ریخته گری برنج متکی هستند عبارتند از ؛ سیستم های حفاظت در مقابل آتش ، اجزای الکتریکی کنترل جریان ، ساخت و ساز لوله کشی و سخت افزار های پنوماتیک. از تجهیزات تخصصی ریخته گری برنج ، برای تولید نتایج با کیفیت بالا استفاده می کنند. این تجهیزات ، شامل کوره‌ های ذوب تخصصی برای گرم کردن فلز تا دمای مناسب و تجهیزات ارتعاشی برای حذف ریخته‌ گری‌ های فلزی تمام‌ شده از قالب‌ های ماسه‌ ای می باشد. بهتر است از تجهیزات ریخته‌ گری خودکار در هر مرحله از فرآیند ریخته‌ گری برنج استفاده کنید تا هزینه‌ و زمان تحویل ، تا حد امکان کوتاه شود. بسته به روش کار ، فرایند ریخته گری برنج را می توان تا حد امکان فشرده کرد.

 

 

 

مراحل ریخته گری برنج

 

 اتوماسیون ، همراه با لوازم ریخته گری برنجی با کیفیت ؛ به ما اجازه می دهد تا قطعات ثابت و بدون نقصی را تولید کنیم. مراحل ریخته گری برنج ، شامل سه مرحله اصلی است ؛

 

  • قالب سازی ؛ با ساختن صفحات مستطیلی برای هر جزء شروع می کنیم. سپس ماسه در اطراف این صفحه فشار داده می شود تا نیمه های جدیدی از قالب ریخته گری ایجاد شود. بدین صورت ، یک نمونه اولیه در اندازه کامل از قطعه در حال تولید است. برای جزئیات بیشتر ، از الگوهایی برای ایجاد حفره در داخل قالب در طول فرآیند ساخت قالب استفاده می شود.
  • ریختن ؛ هنگامی که یک قالب شن و ماسه دقیق ایجاد کردیم ، برنج را تا دمای ریخته‌ گری ایده‌ آل در داخل یک کوره گرم می‌ کنیم. سپس برنج مذاب به تدریج وارد قالب می شود. پس از فرآیند ریختن ، قالب های پر شده را می گذاریم تا زیر دمای ریخته گری خنک شوند و جامد شوند.
  • حذف ؛ در نهایت ، فلزی سرد شده را با شکستن قالب‌ ها جدا می‌ کنیم.

 

ریخته گری برنج در حال انجام

 

 

 

 

خواص ریخته‌ گری برنج

 

خواص ریخته‌ گری برنج تمام شده ، می‌ تواند مزایایی را داشته باشد ، مانند ؛ مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی ، استحکام بالا و مقاومت در برابر سایش و هدایت الکتریکی خوب. بسته به نوع قطعه ساخته شده ، سطح قطعه برنجی را نیز صاف می کنیم و در صورت لزوم فلز اضافی را حذف می کنیم. ریخته گری برنج ، همانطور که از نام آن پیداست ، شامل استفاده از برنج به عنوان فلز مذاب است. ریخته گری برنجی را می توان فقط به روش ریخته گری شن و ماسه انجام داد. ریخته گری شن و ماسه را می توان به عنوان قسمتی از ریخته گری تعریف کرد که با تشکیل یک قالب از مخلوط ماسه و ریختن مایع ریخته گری (عمدتا فلز مذاب) در قالب ایجاد می شود. پس از انجماد فلز ، حذف قالب صورت گرفته و فلز مورد استفاده در اینجا برنج است. این یک واقعیت شناخته شده است که برنج ، آلیاژی از مس و روی است.

 

ریخته گری برنج

 

 

قالب گیری برنج در شن و ماسه

 

قالب گیری برنج در شن و ماسه از دو روش تشکیل شده است ؛ قالب گیری "شن و ماسه سبز" و قالب گیری "هوا". اولین مورد ، ترکیبی از رطوبت ، خاک رس ، ماسه سیلیس و سایر مواد افزودنی تشکیل شده است. دومین مورد ، از شن و ماسه خشک چسبانده شده به تمام مواد فوق (به جز خاک رس مرطوب) با استفاده از چسب استفاده می کند ، که به سرعت پخت می شود. گاهی اوقات ، یک پلاگ موقت در حفره قالب قرار می گیرد تا امکان تشکیل کانالی برای ریختن مایعی که قرار است قالب گیری شود را فراهم کند. قالب های نوع دوم ( قالب های هواگیر) ، باعث تشکیل یک قاب دو قسمتی می شود. کوبیدن مخلوط ماسه با اضافه شدن آن صورت می گیرد. پس از انجماد و سرد شدن برنج ، جداسازی ریخته گری از قالب ماسه ای صورت می گیرد. برنج ، از طریق یک سیستم گسترده شامل اسپرو و ​​سایر فیدرها وارد حفره قالب می شود. این فلز ، برای اکثر صنایع یکی از بهترین فلزات جهت ریخته‌ گری می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش ، به وب سایت های معتبر مراجعه نمایید.

 

 

مطالب کاربردی : 


 

دستگاه سنگ شکن چکش HS10 منگنزی بغل بند مثلثی نافی دار
  گیربکس صنعتی بغل بند ۲۰×۲۵ نافی دار گیربکس کتابی
خرید سنگ شکن غلطک نوار نقاله سنگ شکن فکی
رولیک خرید قطعات سنگ شکن بغل بند ۲۵×۲۵ نافی دار
سلاکس فروآلیاژها خاک کوره
مواد ریخته گری چسب سیلیکات ماسه ریخته گری

 

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و محتوای شما را جمع‌آوری می‌کند تا بتوانیم نظرات درج شده در وب‌سایت را پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر خط‌مشی رازداری و شرایط استفاده< /a> که در آن اطلاعات بیشتری در مورد مکان، چگونگی و چرایی ذخیره داده های شما دریافت خواهید کرد.
افزودن نظر