یاتاقان سنگ شکن

در هر نوع صنعتی، با توجه به تولیدات آن صنعت وجود یاتاقان ها بسیار مهم و پر اهمیت قلمداد می شود. از این رو این قطعه مهم می تواند، در هر دستگاهی در کارخانه ها رد پایی مهم داشته باشد. به عبارت دیگر یاتاقان ها، قطعاتی هستند که،که به دو یا چند قطعه اجازه می دهند، که حرکت نسبی داشته باشند. از این رو یاتاقان ها، به حرکت های چرخشی و خطی دو یا چند قطعه دیگر کمک می کند. یاتاقان ها براساس حرکاتی که انجام می دهند، و میزان تحملی که در برابر بارهای اعمال شده بر خود دارند، تقسیم بندی می شوند. به طور کلی یاتاقان ها نقش بسیار مهمی در کاهش اصطحکاک و ساییدگی حرکت های شعاعی و محوری دارند. از این رو وجود این نوع قطعات از خسارات و خرابی های متعدد جلوگیری می کند. یاتاقان ها به طور کلی بارهای شعاعی و بارهای محوری را تحمل می کنند، تا از آسیب های دیگر قطعات جلوگیری کنند. یاتاقان سرند، یاتاقان ۲۲۳۱۶، یاتاقان ۲۲۳۱۸، یاتاقان ۲۲۳۲۰، یاتاقان ۲۲۳۲۲، یاتاقان ۲۲۳۲۶ و لنگ سرند از انواع مهم و پرکاربرد یاتاق های موجود در بازار است.

یاتاقان سنگ شکن
توضیحات تکمیلی محصول

در هر نوع صنعتی، با توجه به تولیدات آن صنعت وجود یاتاقان ها بسیار مهم و پر اهمیت قلمداد می شود. از این رو این قطعه مهم می تواند، در هر دستگاهی در کارخانه ها رد پایی مهم داشته باشد. به عبارت دیگر یاتاقان ها، قطعاتی هستند که،که به دو یا چند قطعه اجازه می دهند، که حرکت نسبی داشته باشند. از این رو یاتاقان ها، به حرکت های چرخشی و خطی دو یا چند قطعه دیگر کمک می کند. یاتاقان ها براساس حرکاتی که انجام می دهند، و میزان تحملی که در برابر بارهای اعمال شده بر خود دارند، تقسیم بندی می شوند. به طور کلی یاتاقان ها نقش بسیار مهمی در کاهش اصطحکاک و ساییدگی حرکت های شعاعی و محوری دارند. از این رو وجود این نوع قطعات از خسارات و خرابی های متعدد جلوگیری می کند. یاتاقان ها به طور کلی بارهای شعاعی و بارهای محوری را تحمل می کنند، تا از آسیب های دیگر قطعات جلوگیری کنند. یاتاقان سرند، یاتاقان ۲۲۳۱۶، یاتاقان ۲۲۳۱۸، یاتاقان ۲۲۳۲۰، یاتاقان ۲۲۳۲۲، یاتاقان ۲۲۳۲۶ و لنگ سرند از انواع مهم و پرکاربرد یاتاقان های موجود در بازار است.

 

Image

 

میزان تحمل یاتاقان های سنگ شکن برچه اساسی است؟

در سیستم دستگاه های سنگ شکن، به دلیل وجود سنگ های سنگین وزن امکان ساییدگی و خوردگی قطعات بسیار بالا است، از این رو برای از بین نرفتن قطعاتی چون شانه های فک و فک بندها از یاتاقان ها استفاده می شود. یاتاقان ها، به دلیل این که مقاومت بالایی در برابر نیروهای شعاعی و محوری دارد، می توانداز انتقال نیروها، به سایر قطعات جلوگیری کند، از این رو یاتاقان ها، بیشتر از هر قطعه دیگری در معرض خرابی، استهلاک و فرسودگی هستند. بنابراین بهتر است، که در زمان های مقرری در صورت آسیب دیدن یاتاقان ها آن ها را تعویض کنید. در دستگاه های سنگ شکن فکی جهت محافظت از قطعاتی چون شانه های فک، شانه فک ثابت، شانه فک متحرک و فک بندها از یاتاقان سنگ شکن فکی استفاده می کنند. چراکه این نوع یاتاقان ها، با تحمل نیروهای شعاعی و محوری می تواند، سنگینی و بارهای مضاعف حاصل از شکستن و قطعه قطعه کردن سنگ ها را تحمل کند.

 

Image

 

عواملی که سبب تخریب یاتاقان های سنگ شکن می شود؟

یاتاقان های سنگ شکن ممکن است در برابر فشار نیروهای مضاعف دچار خرابی و استهلاک شوند، از این رو بهتر است عواملی که سبب خرابی یاتاقان ها می شود، را شناسایی کنیم، تا در صورت بروز مشکل، برای دستگاه سنگ شکن مشکلات یاتاقان داخل دستگاه را برطرف کنیم.

•    گرد و خاک

یکی از عواملی که سبب تخریب یاتاقان ها می شود، گرد و خاک است. چراکه ذرات ریز گرد و خاک، به دلیل سبک بودن و شستن در هر مکانی می توانند، مابین دندانه های قطعات گیر کنند و سبب کند شدن عملکرد آن قطعه بشوند. برای این کار از صافی هوا، جهت عدم ورود گرد و خاک به داخل محیط یاتاقان ها استفاده می شود.

•    کمبود روغن

کمبود روغن در فضایی چون یاتاقان ها، باعث می شود، که این قطعه به صورت درست نتواند روی سایر قطعات سر بخورد و با آن ها برخورد کند، از این رو وجود فضای خشک بین دو یا چند قطعه سبب می شود، که در صورت اعمال نیرو، یکی از قطعات دچار شکستگی و تخریب بشود.

•    اعمال بار بیش از حد

یاتاقان ها، نیز مانند سایر قطعات از هر جنسی که باشند، باید دارای یک ظرفیتی باشند. بنابراین طبیعی است که اعمال نیرویی بیشتر از ظرفیت یاتاقن ئمی تواند سبب تخریب آن در دستگاه های سنگ شکن بشود.

•    خوردگی

به طور کلی هرچه میزان برخورد یاتاقان ها، با سایر قطعات داخل دستگاه سنگ شکن بیشتر باشد، امکان خوردگی آن نیز افزایش خواهد یافت. از این رو بهتر است برای کاهش خوردگی یاتاقان ها و سایر شانه های فکی چه ساده چه متحرک از روغن کاری های مخصوص این نوع قطعات استفاده کنید.

امروزه به دلیل افزایش میزان تولید سیمان، ماسه، گچ و خاک طبیعی است که وجود لوازم اصل و با کیفیت در دستگاه های سنگ شکن ضروری قلمداد شود. از این رو بهتر است در صورت وجود هرگونه خرابی و آسیب، قطعاتی چون یاتاقان های سنگ شکن های فکی را تعویض کنید، چراکه در صورت تعویض نکردن به موقع یاتاقان ها، در دستگاه های سنگ شکن فکی، ممکن است نیروهای اضافی وارد شده بر روی شانه های فکی، آن ها را تخریب کند، و در نتیجه کل دستگاه سنگ شکن از بین برود. از این رو بررسی و کنترل یاتاقان های سنگ شکن، به صورت مداوم بسیار مهم است. از این رو اگر یاتاقان های دستگاه سنگ شکن دچار مشکل شد، بهتر است با مشاهده سایت makansangshekan.net و تماس با شماره تلفن 02155145702 از مشاوره قبل از خرید یاتاقان های سنگ شکن استفاده کنید.

 

مطالب کاربردی : 


 

دستگاه سنگ شکن چکش HS10 منگنزی بغل بند مثلثی نافی دار
  گیربکس صنعتی بغل بند ۲۰×۲۵ نافی دار گیربکس کتابی
خرید سنگ شکن غلطک نوار نقاله سنگ شکن فکی
رولیک خرید قطعات سنگ شکن بغل بند ۲۵×۲۵ نافی دار
سلاکس فروآلیاژها خاک کوره
مواد ریخته گری چسب سیلیکات ماسه ریخته گری