گیر بکس صنعتی چیست و انواع آن کدام هستند؟

 

منظور از گیر بکس صنعتی تجهیزاتی هستند که در انواع مختلفی از کارخانه ها و صنعت ها دارای کاربردهای فراوانی هستند و وظیفه ی اصلی یک گیر بکس صنعتی ، انتقال قدرت می باشد. برای انتخاب و استفاده از یک گیر بکس صنعتی مناسب ما باید در ابتدا قادر باشیم تا گشتاور مورد نیاز چه قدر می باشد؟

وظیفه ی اصلی گیر بکس صنعتی در راستای انتقال نیرو این است که نیروی مکانیکی تولید شده در سیتم موتور را به یک دستگاه انتقال می دهند و هم چنین این عملیات را به صورت معکوس نیز به انجام می رسانند.

در یک گیر بکس صنعتی چرخ دنده های مختلفی ایجاد شده است که معمولا به چرخ دنده ی کوچکتر پینیون نامیده می شود و چرخ دهنده ی بزرگتر را دنده نام گذاری نموده اند. 

اجزای اصلی تشکیل دهنده ی گیر بکس صنعتی کدامند؟

گیر بکس صنعتی دارای اجزای مختلفی می باشد ، اصلی ترین قطعه ها در گیر بکس صنعتی عبارتند از چرخ دنده ها که بسته به هدفی که گیر بکس صنعتی برای آن طراحی شده است دارای شکل و جنس متفاوتی هستند. سایر اجزای یک گیر بکس صنعتی عبارتند از :

  • پوسته ی گیر بکس صنعتی : دنده های یک گیر بکس صنعتی درون پوسته قرار گرفته اند و جنس پوسته ی گیر بکس صنعتی معمولا از چدن ساخته شده است.
  • شافت های ورودی و خروجی در گیر بکس صنعتی :شافت های یک گیر بکس صنعتی می توانند به دو صورت شکاف دار و یا ثابت باشند. جنس شافت های گیر بکس صنعتی از فولاد ساخته می شود.
  • یاتاقان گیر بکس صنعتی : از یاتاقان برای توزیع و حمل بارهای شعاعی وارده به گیر بکس صنعتی استفاده می شود.
  • در پوش چک آپ روغن در گیر بکس صنعتی.

 

گیر بکس صنعتی کاهنده چیست؟

گیر بکس صنعتی کاهنده یکی از انواع گیر بکس های صنعتی به شمار می آید و کاربرد این نوع از گیر بکس صنعتی این است که در ما بین محرک و متحرک قرار می گیرد و دور مورد نیاز را تحمل می کند ، این نوع از گیر بکس صنعتی در تیپ های گوناگونی طراحی و اجرا می گردد ، قانون اصلی در گیر بکس صنعتی کاهنده این است که سرعت کاهش می یابد و گشتاور به صورتی معکوس دارای افزایش خواهد بود. هم چنین در گیر بکس صنعتی کاهنده نسبت کاهش دور و افزایش گشتاور به صورت معکوس پیش می رود. یعنی با کاهش دور گشتاور افزایش می یابد. یا به عبارتی دقیق تر هر اندازه که در سیستم شاهد کاهش تعداد دور های انجام شده در واحد زمان باشیم به همان میزان شاهد افزایش گشتاور در واحد زمان خواهیم بود.

 

گیر بکس صنعتی آویز چیست؟

گیر بکس صنعتی آویز یکی از محبوب ترین های گیر بکس صنعتی به شمار می آید و به دلیل چند محوری بودن تونایی ایجاد نسبت های تبدیلی بالایی را دارد و در نتیجه قابلیت ایجاد گشتاور های بالایی را نیز دارد که باید به صورت مستمری فعالیت داشته باشند. این نوع از گیر بکس صنعتی برای به کار بردن در سیستم های متحرک خطی ، پنکه های سقفی و نوع خاصی از جرثقیل ها بسیار ایده آل به حساب می آید. دارا بودن ساختار چند محوری در گیر بکس صنعتی آویز یک مزیت جدی و مهم این نوع از گیر بکس صنعتی به شمار می آید.

این نوع از گیر بکس صنعتی دارای جعبه دنده هایی روغنی هستند که به دلیل بودن میزان روغن ، حداقل ساییدگی برای دندهد های با کارکرد بالا رخ می دهد و در نتیجه کارکرد بالا و عمر طولانی قطعات از مزیت های غیر قابل انکار گیر بکس صنعتی آویز به شمار می آید.

مواردی که قبل از انتخاب گیر بکس صنعتی باید به آن دقت نمایید

مواردی که قبل از انتخاب گیر بکس صنعتی باید به آن دقت نمایید بسیار زیاد می باشد ، اما ما در لیست زیر خلاصه ای از آن را برای شما تهیه کرده ایم

  • توان ورودی گیر بکس صنعتی (منظور از آن قدرت الکترو موتور می باشد که با واحد اسب بخار در سیستم های سنتی تر و الکترو موتور در سیستم های مدرن تر اندازه گیری می شود.)
  • دور ورودی در گیر بکس صنعتی
  • دور خروجی در گیر بکس صنعتی
  • اندازه گشتاور خروجی در گیر بکس صنعتی
  • دمای محیطی که قصد استفاده از گیر بکس صنعتی را در آن دارید
  • شرایط اقلیمی و طبیعی محیطی که می خواهید در آن گیر بکس صنعتی را راه اندازی و استفاده نمایید مانند میزان گرد و خاک محیطی ، رطوبت موجود در هوا ،د پایین دمای ممکن در زمستان 
  • مقدار بار شعاعی در گیر بکس صنعتی و نیروی آن

جمع بندی

گیربکس صنعتی از گذشته مورد استفاده انسان ها بوده است و با رشد و پیشرفت صنعت به گونه ای نوین مورد توجه قرار می گیرد و تبدیل به بخش جدایی ناپذیری از صنایع و فعالیت های عظیمی شد که نیاز مداوم به لوجستیک فله ای مواد داشتند ، در این بین انتخاب گیر بکس صنعتی مقاوم و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت ماکان سنگ شکن با بیش از ربع قرن تجربه در ساخت و توزیع قطعات انواع دستگاه های سنگ شکن و خطوط خردایش و با مدیریت آقای جعفرزاده رضایت مشتریان بسیاری را تامین نموده است و با صنایع مختلف داخلی و خارجی همکاری موفقی داشته است  و برای تهیه ی غلطک نوار نقاله ی مناسب و با کیفیت میتوانید به این شرکت اطمینان نمایید.

makansangshekan.com

09123168508

 

باتم شل مازندران بغل بند مثلثی بوش کنگره ای
پالانی HS11 تاپشل مازندران جا سندانی HS10
جا سندانی کوبیت 120 چکش HS10 منگنزی روبند پارکر RD6