چکش کوبیت

چکش کوبیت در سه جنس چکش کوبیت منگنزی ، چکش کوبیت منگنزی مولیبدن دار و چکش کوبیت نایهارد تولید می شود .

چکش کوبیت
توضیحات تکمیلی محصول

چکش کوبیت ، نوعی از تجهیزات خرد کننده می باشد و کاربرد های بسیاری در صنعت دارد. می توان از آن برای خرد کردن مواد شکننده متوسط رو به سخت سخت مانند ؛ سنگ آهک ، گچ ، زغال سنگ و غیره استفاده کرد. این ماده به طور گسترده در صنعت تولید سیمان ، مواد شیمیایی ، برق ، متالورژی و سایر صنایع استفاده می شود. به عنوان یکی از تجهیزات پر مصرف ؛ سنگ شکن های چکشی ، اغلب در کارخانه های سیمان برای تهیه مواد خام و آسیاب کلینکر استفاده می شود. 

چکش کوبیت را می توان به چند نوع تقسیم کرد ؛ 
●    بر اساس مقدار روتور ؛ سنگ شکن چکشی تک روتور و سنگ شکن چکشی دو روتور
●    بر اساس جهت چرخش روتور ؛ سنگ شکن چکشی برگشت پذیر و غیر قابل برگشت 
●    بر اساس ردیف های چکشی ؛ سنگ شکن چکشی تک ردیفه و سنگ شکن چکشی چند ردیفه. سنگ شکن چکشی تک روتور و سنگ شکن چکشی نوع حلقه ای ، پرکاربرد ترین چکش های کوبیت هستند.

چکش کوبیت ، از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن ها ، پوسته نام دارد. پوسته ، از قسمت پایینی بدنه ، پوشش پشتی بالایی و دیواره های سمت چپ و راست تشکیل شده است. هر قسمت توسط پیچ و مهره به هم متصل می شود و یک پورت تغذیه در قسمت بالایی تنظیم شده است. قسمت داخلی پوسته از فولاد منگنزی است که پس از فرسودگی قابل تعویض می باشد. بدنه پایینی توسط صفحات فولادی جوش داده می شود تا یاتاقان برای حمایت از روتور در دو طرف بدنه پایینی قرار گیرد. برای جلوگیری از نشت خاکستر ، یک دستگاه مهر و موم شفت ، بین بدنه و شفت قرار گرفته است. چکش کوبیت قطعه ای فلزی معمولا از جنس فولاد منگنزی می باشد به شکل مکعب مستطیل با یک زائده اضافه در قسمت بالایی آن به منظور بستن بر روی دستگاه سنگ شکن کوبیت . چکش کوبیت از قسمت زائده ای بالا درون خشاب چکش کوبیت قرار گرفته و با فنر چکش در جای خود محکم می شود . چکش کوبیت که به نوبه خود بر روی شفت اصلی دستگاه قرار دارند با روشن شدن دستگاه با دور بالا حول محور شافت می چرخند . چکش ها بار ورودی دستگاه را به شدت به سمت دیواره دستگاه که بقل بند ها روی آن بسته شده است پرتاب می کنند و با ورودی ستگاه در اثر این ضربه شکسته می شود . این عمل تا رسیدن به سایز مناسب ادامه دارد .

انواع چکش کوبیت 

چکش کوبیت براساس مدل دستگاه در چهار مدل مختلف تولید میشود که بسته به مدل دستگاه هر دست چکش آن دارای تعداد و وزن های مختلفی می باشد . چکش کوبیت 100 که تعداد هر دست آن 8 عدد و وزن تقریبی هر چکش در حدود 63 کیلوگرم می باشد . چکش کوبیت 120 که تعداد هر دست آن 12 عدد بوده و وزن تقریبی هر چکش این دستگاه نیز 63 کیلوگرم می باشد . چکش کوبیت 180 که تعداد هر دست چکش این دستگاه 12 عدد می باشد و وزن تقریبی هر چکش آن در حدود 86 کیلوگرم است . چکش کوبیت 180 با دستگاه ماسه ساز دوطرفه مشترک بوده با این تفاوت که در دستگاه  ماسه ساز دو طرفه تعداد هر دست چکش کوبیت 180 ، 6 عدد است . آخرین مدل چکش کوبیت ، چکش وبیت 240 می باشد که وزن تقریبی هر چکش آن در حدود 100 کیلوگرم است و تعداد هر دست چکش این دستگاه 12 عدد می باشد .

دستگاه های سنگ شکن کوبیت از بهترین دستگاه های خردکننده سنگ معادل هستند که با کمک چکش های خود قادر به شکستن و خرد کردن سنگ در اندازه قابل تنظیم می باشند. جنس چکش های کوبیت سنگ شکن با توجه به شرایط کارخانه معدن و شرایط معدن از چدن نایهارد، فولاد منگنزی یا چکش کوبیت منگنزی مولییدن دار تولید می شوند. چکش کوبیت ۱۰۰ با چکش کوبیت نایهارد 120 از لحاظ وزن و اندازه با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. تفاوت مهم آن ها در تعداد چکش های سنگ شکن به کار رفته در آن هاست. در سنگ شکن های ضربه ای و چکشی سنگ ها از دهانه ورودی دستگاه سنگ شکن وارد می شود و روی چکش کوبیت چرخان می چرخد و خرد می شود. دستگاه های سنگ شکن چکشی دارای دو محور است که هر محور آن 6 تا چکش کوبیت دارد. چکش های کوبیت به مرور زمان در اثر برخورد با سنگ های مختلف دچار فرسودگی و فرسایش می شوند. از این رو می توان گفت با اینکه چکش کوبیت جزو قطعات اصلی سنگ شکن ها به شمار می روند. از این رو باید برای افزایش راندمان و کیفیت چکش ها مراقبت و نگهداری از آن ها به در زمان مشخص انجام شود.

چکش کوبیت نایهارد

چکش کوبیت نایهارد ، عمدتاً مواد را با ضربه چکش می شکند. مواد وارد شده به محل کار سنگ شکن ، توسط چکش های پر سرعت خرد می شود. مواد خرد شده انرژی جنبشی را از چکش ها به دست می آورند و سپس با سرعت زیاد بر روی صفحه خرد کن و صفحه رنده ، اصابت کرده و برای بار دوم شکسته می شوند. پس از آن ، مواد کوچکتر از شکاف صفحه رنده تخلیه می شود و مواد با اندازه ذرات بزرگتر به صفحه آستر برگشته و در اثر ضربه اضافی چکش ها خرد می شوند. مواد همچنین در طول کل فرآیند خرد شدن در چکش کوبیت نایهارد ، بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند. سر چکش ، بخش اصلی یک دستگاه سنگ شکن چکشی است. وزن ، شکل و جنس سر چکش به طور قابل توجهی بر قابلیت کار سنگ شکن تأثیر می گذارد. هرچه چکش سنگین‌ تر باشد ، انرژی جنبشی بیشتری دارد و راندمان خرد کردن آن بیشتر است. اما ذکر این نکته حیاتی است که چکش های سنگین ، باعث آسیب بیشتر به سایر قطعات و تسریع روند سایش آن ها می شود. وزن چکش باید بتواند بازده تولید و نرخ سایش را متعادل کند.

چکش کوبیت هایکروم

چکش کوبیت هایکروم ، به عنوان سنگ شکن اولیه و ثانویه در خطوط فرآوری و سنگ شکن مواد معدنی استفاده می شود. این نوع سنگ شکن برای خرد کردن مواد کوهی یا رودخانه ای در اندازه های حدود ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر می باشد. سنگ شکن چکش کوبیت هایکروم ، از روتوری تشکیل شده است که دارای دو تا شش ردیف تیغه چکشی بوده و با سرعت بالایی می چرخد. است. خرد کردن با چرخاندن روتور و پرتاب سنگ به دیواره ها و سندان ها انجام می شود. بر روی دیواره داخلی این سنگ شکن ، تعدادی حفاظ آجدار از آلیاژهای ضد سایش تعبیه شده است که نقش حائل را ایفا می کنند و محصولات ورودی ، در اثر برخورد با آنها خرد می شوند. سرعت تیغه های این دستگاه سنگ شکن ، ۲۰ تا ۵۰ متر بر ثانیه است. در سنگ شکن های ضربه ای ، دانه بندی بار خروجی به راحتی توسط سیستم تنظیم سنگ شکن قابل تنظیم است. همچنین این سنگ شکن ها در دو نوع هیدرولیک (جک دار) و ساده و در مدل های یک طرفه ، دو طرفه HS و در ظرفیت های ۸۰ ، ۱۰۰ ، ۱۲۰ ، ۱۸۰ ، ۲۴۰ و ۳۰۰ تن در ساعت ساخته می شوند.

چکش کوبیت منگنزی

سنگ شکن های چکشی ، به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه ، اغلب به سر چکشی از جنس فولاد منگنز نیاز دارند. چکش کوبیت منگنزی ، برای مشتریانی که چکش‌ های خود را با روکش‌ های جوش منگنز و یا کاربید بازسازی می‌ کنند ، انتخاب می‌ شوند. چکش کوبیت منگنزی ، به صورت ردیفی در داخل دستگاه سنگ شکن قرار گرفته و عمل خرد کردن را انجام می دهد. زمانی که محصول مورد نیاز ، وارد قسمت خردکن می شود ؛ سنگ ها به شدت به سندان ها برخورد می کنند و به این ترتیب عملیات خرد کردن توسط چکش کوبیت انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید سنگ شکن کوبیت ۱۲۰ و چکش کوبیت ۱۸۰ در ادامه با ما همراه باشید. معمولا چکش کوبیت ۱۲۰ ، از جنس منگنز ساخته شده و به تعداد ۱۲ عدد چکس در داخل خود جای داده است. وزن تقریبی هر یک از آن ها حدود ۱۸ کیلوگرم بوده و در مجموع ، فشاری حدود  ۷۶۵ کیلوگرم را بر روی مواد داخل دستگاه وارد می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خریداری این محصولات ، بهتر است به سایت های مربوطه مراجعه کرده و پس از انجام تحقیقات لازم ، محصول خود را خریداری نمایید.

چکش کوبیت ۱۸۰

چکش کوبیت 180 نایهارد یک قطعه از سنگ شکن کوبیت 180 است که در صنایع مختلف از جمله سنگ شکن معدن، تولید شن و ماسه و ساخت و ساز استفاده می شود. این چکش ها در روتور سنگ شکن قرار می گیرند و با چرخش روتور، سنگ های ورودی را خرد می کنند. چکش کوبیت 180 نایهارد معمولاً از جنس چدن نایهارد ساخته می شود. چدن نایهارد یک آلیاژ آهن است که حاوی عناصری مانند تنگستن، کبالت و نیکل است. این عناصر باعث افزایش مقاومت چکش در برابر سایش و خوردگی می شوند.

از چکش کوبیت 180 در دستگاه سنگ شکن کوبیت 180 برای شکستن و خرد کردن سنگ معادن استفاده می کنند. چکش کوبیت 180 به عنوان تیغه اصلی دستگاه های سنگ شکن قابلیت تولید 180 تن محصول را در مدت زمان یک ساعت دارند. چکش کوبیت 180 همانند چکش کوبیت 120 از 12 عدد چکش کوبیت تشکیل شده اند که خوراک به محض ورود از دهانه دستگاه توسط چکش های کوبیت خرد و شکسته می شوند. عملیات خرد شده در دستگاه های سنگ شکن به اندازه مورد نظر کارفرما تکرار می شود تا در نهایت از قسمت پایانی دستگاه محصول مورد نیاز خارج گردد. چکش کوبیت 180 را می توان در جنش های مختلف چدن یا فولاد  منگنزی یا مولییدن دار تولید کرد.  

چکش کوبیت ۱۲۰

چکش کوبیت 120 را برای دستگاه سنگ شکن 120 استفاده می کنند که توانایی تولید 120 تن محصول در مدت زمان یک ساعت دارد. در روتور دستگاه های سنگ شکن، 12 عد چکش کوبیت منگنزی 120 به صورت جفتی در کنار هم قرار گرفته اند. چکش های کوبیت 120 می تواند محصول را به اندازه مورد نظر تنظیم کند. چکش های کوبیت 120  که از چدن نایهارد ویژه تولید می شوند مقاومت بالایی نسبت به سایش، استحکام و سختی بالا سنگ دارند. وزن تقریبی هر دست از چکش های کوبیت 120 حدود 765 کیلوگرم است. چکش های کوبیت با توجه به نیاز و اندازه محصول قابل تنظیم هستند و می توانند خوراک ورودی را به اندازه مورد نظر خرد نمایند. سندان کوبیت 120 که جنس آن چدن نایهارد است برای دستگاه های سنگ شکن 120 کاربرد دارد. وزن تقریبی هر یک از سندان های کوبیت 120 حدود 27 کیلوگرم است.

چکش کوبیت 120 دارای مشخصات فنی زیر است:

  • قطر: 120 میلی متر
  • طول: 200 میلی متر
  • وزن: 62 کیلوگرم
  • جنس: چدن نایهارد، فولاد منگنزی یا فولاد منگنزی مولیبدن دار

چکش کوبیت 120 باید به طور منظم از نظر سایش و خوردگی بررسی شود و در صورت نیاز تعویض شود.

جنس چکش کوبیت 

چکش کوبیت در پنج جنس مختلف براساس نیاز معادن مختلف تولید می شود .

1- چکش کوبیت منگنزی که همانطور که از اسم آن مشخص است از فولاد منگنزی ساخته می شود

2-  چکش کوبیت منگنزی مولیبدن دار، این نوع چکش نیز مانند مدل قبل از فولاد منگنزی ساخته می شود با این تفاوت که در آنالیز این مدل به مقدار 0.3 تا 0.5 درصد مولیبدن به آن اضافه می شود که این امر باعث بالا رفتن مقاومت آن در برار سایش می شود . این مدل بیشتر برای معدن هایی که سنگ سختی دارند پیشنهاد می شود .

3- چکش کوبیت منگنزی مولیبدن دار ویژه ، همانطور که از اسم این محصول مشخص است از نظر آنالیز با مدل قبلی شباهت های زیادی دارد و تفاوت آن در مقدار درصد مولیبدن آن می باشد . در این مدل مقدار مولیبدن بین 0.5 تا 0.7 درصد است که این امر باعث به حداقل رسیدن سایش آن می شود و همچنین سختی این مدل چکش مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می کند . این مدل چکش برای معادنی با سنگ های بسیار سخت و درصد سلیس زیاد مناسب است .

4-  چکش کوبیت نایهارد ، این چکش از چدن نایهارد ساخته شده تولید می شود . این نوع چکش بیشتر برای معادن رودخانه ای مناسب می باشد .

جنس چکش کوبیت انتخابی بستگی به نوع معدن که کوهی یا رودخانه ای باشد و جنس سنگ معدن و همچنین میزان سیلیس و آنالیز سنگ های معدن دارد .

5- چکش کوبیت هایکروم که به دلیل ترد و کننده بودن زیاد باید در حمل و نسب آن بسیار دقت نمود ولی به علت درصد بالای کروم بکار رفته در آنالیز آن سایش آن بسیار پایین میباشد و نسبت به سایر مدل های دیگر طول عمر بیشتری دارد .

کاتالوگ دستگاه کوبیت ۱۲۰

کاتالوگ دستگاه کوبیت۱۸۰

 

 

مطالب کاربردی : 


 

دستگاه سنگ شکن چکش HS10 منگنزی بغل بند مثلثی نافی دار
  گیربکس صنعتی بغل بند ۲۰×۲۵ نافی دار گیربکس کتابی
خرید سنگ شکن غلطک نوار نقاله سنگ شکن فکی
رولیک خرید قطعات سنگ شکن بغل بند ۲۵×۲۵ نافی دار
سلاکس فروآلیاژها خاک کوره
مواد ریخته گری چسب سیلیکات ماسه ریخته گری