سنگ شکن هیدروکن

سنگ شکن هیدروکربن یکی از سنگ شکن های مخروطی می باشد که معمولا به عنوان سنگ شکن ثانویه در خطوط خردایش مواد معدنی به ویژه سایت های دانه بندی شن و ماسه مورد استفاده قرار می گرد . معمولا بار خرد شده در سنگ شکن فکی یعد از دانه بندی در سرند اول وارد سنگ شکن هیدروکن می شود . در سنگ شکن هیدروکن خردایش با بسته شدن فاصله بین قسمت متحرک هیدروکن یعنی منتل و قسمت ثابت یعنی کانکیو صورت می گیرد . بر روی شفت اصلی سنگ شکن هیدروکن ابتدا هدسنتر که مخروطی شکل می باشد قرار می گیرد سپس منتل برروی آن بسته می شود. حرکت لنگ شفت هیدروکن باعث تغییر فاصله منتل . کانکیو و در نتیجه خردایش با ورودی می شود. انرژی لازم برای دوران مجموعه شفت و هدسنتر و منتل هیدروکن از یک دینام 25 hp تامین می شود. انرژی دورانی اکتروموتور توسط مجموعه هوزینگ هیدروکن به دنده کرانویل منتقل می شود . چرخش دنده کرانویل که در انتهای بوش فولادی قرار دارد باعث دوران شفت هیدروکن می شود. با تغییر سایز منتل و کانکیو می توان سایز بار ورودی و خروجی هیدروکن را تغییر داد و البته در صورتی که هیدروکن را به عنوان سنک شکن اولیه و قلوه شکن بخواهند استفاده کنند باید سایز تاپشل آن را نیز تغییر داد . در سنگ شکن هیدروکن از دو نوع منتل 2 و 4 استفاده می شود که منتل 2 همراه کانکیو 2 یا 4 برروی هیدروکن بسته می شود. در این صورت سنگ شکن به عنوان ماسه ساز مورد استفاده قرار می گرد و در هر دو حالت فوق از تاپشل 4 استفاده می شود اما اگر بخواهیم از سنگ شکن هیدروکن به عنوان درشت شکن استفاده کنیم باید منتل 4 را همراه کانکیوهای 4 ، 5/5 ، 7 ، 5/6 و یا 8 استفاده کنیم.

سنگ شکن هیدروکن
توضیحات تکمیلی محصول

انواع هیدروکن

این دستگاه مناسب خردایش برای مراحل آخر می باشد.به طور معمول بیشتر در تولید شن و ماسه کاربردی است.انواع هیدروکن دسته بندی مختلفی دارند که توسط شرکت های مختلفی تولید می شود .اندازه و ابعاد این دستگاه ها متفاوت می باشد اما ابعاد هایی همچون مدل 36-2و 36-4 در این مدل ها پر مصرف تر می باشد. این دستگاه در دسته ماشین آلات سنگ شکن قرار می گیرد که از سیستم هیدرولیکی بهره می برد و طراحی و مکانیزم آن با بقیه دستگاه ها فرق دارد. ظرفیت تولید در این دستگاه ها در مقابل دستگاه های مشابه بالاتر می باشد و همین موضوع دلیلی برای انتخاب این ماشین ها می باشد . 
نکته حائز اهمیت در این مسئله مقدار بار خروجی این دستگاه ها می باشد که همچون  دستگاه ها دارای کیفیت و شکل هندسی مناسب می باشد و جهت استفاده در برخی صنایع مناسب می باشد .به طور معمول بار خروجی آن ها در موارد خاصی مصرفذ می شود. اصطلاک موجود در قطعات به عنوان یکی از کاستی ها در این ماشین آلات می باشد به همین دلیل انتخاب این دستگاه برای افراد تردید آور می باشد. البته لازم به ذکر این نکته می باشد که میزان بهره وری در این دستگاه ها بالاتر می باشد و هزینه کمتری نیز دارد. 

انواع هیدروکن یا سنگ شکن

انواع مختلفی از سنگ‌شکن‌ وجود دارد که شامل موارد زیر است:
•    هیدروکن ژیراتوری
•    هیدروکن فکی
•    همامیلز (Hammermills)
•    سنگ شکن های ضربه ای افقی
•    سایزرها
•    سنگ شکن رول
•    سنگ شکن یا هیدروکن مخروطی
•    هیدروکن فدر

ویژگی های هیدروکن

انواع هیدروکن ها از ویژگی های مختلفی برخوردار می باشند که هر کدام با توجه به کارایی مورد نظر خود انتخاب می شوند.از ویژگی های هیدروکن ها عبارت اند :
مصرف به عنوان سنگ شکن اولیه و ثانویه در معادن
تنظیم سریع دهانه به وسیله سیستم هیدروست
بالا بودن راندمان در خرد ایش سنگ های سخت
طراحی انواع مختلف دهانه تغذیه از ۱ تا ۸ اینچ
مناسب برای تولید زیاد شن و ماسه
ظرفیت بالا توسط داشتن دهانه بزرگ ورودی بار

قطعات دستگاه هیدروکن

دستگاه هیدروکن قطعات مختلفی دارد که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها به صورت مختصر خواهیم پرداخت. برای خرید قطعات سنگ شکن می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 منتل

منتل به عنوان مهم ترین اجزا دستگاه به شمار می رود که نقش  خردایش سنگ ها را بر عهده دارد. این قطعه به علت اینکه در معرض فرسایش زیادی قرار دارد. از این حیث می بایست به شکل  دوره ای قطعه را تعویض نمود تا به این صورت عملکرد بهتری را نشان دهد.  جنس منتل از منگنز مولیبدن دار تولید می گردد.

کانکیو

کانکیو  از قطعات با ارزش دیگر درهیدروکن می باشد که عمل خردایش سنگ را انجام می دهد. این قطعه نیز به علت اینکه در معرض فرسایش می باشد جنس آن از فولاد منگنزی و فولاد منگنزی مولیبدن دار تولید می گردد. این قطعه در هیدروکن به شکل ثابت می باشد.

شفت اصلی

این قطعه از جنس فولاد mo40 تولید می گردد. کار شفت اصلی این است که سنگ شکن هیدروکن را با توجه به سایز هد سنتر به شکل مخروطی در می آورد.

هد سنتر

هد سنتر اجزا آهنی مخروطی می باشد که منتل هیدروکن را بر روی شفت ثابت حفظ می کند.بوش اسپایدر که برای مهار کردن شفت اصلی روی شفت نصب می گردد از فولاد ریخته تولید می شود.

سنگ شکن سوپریور

سنگ شکن سوپریور از دیگر تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به شمار می رود. بزرگ بودن دهانه این دستگاه باعث شده تا ورودی بار به عنوان سنگ شکن اوليه نيز کاربردی باشد.سنگ شکن های "دوار " با حرکت"ژیراسیون" به دلیل برخورداری از ظرفیت  بالا تر در مقابل  سنگ شکن های فکی توسعه بیشتری پیدا کرده اند. این نوع سنگ شکن ها دارای دو مخروط ناقص عمودی می باشند که داخل هم جای می گیرند .به گونه ای که راس قشر خارجی به طرف پایین و راس قسمت داخلی به طرف بالا طراحی شده است.در این دستگاه محور مرکزی حرکت دورانی کامل ندارد،درواقع به شکل خارج از مرکز به محور سنگ شکن اتصال داده شده و در نتیجه محور مرکزی علاوه بر حرکت دورانی از حرکت "ژیراسیون" برخوردار می باشد.

از ويژگي هاي سنگ شكن  سوپریور افزایش کارایی و سرعت راندمان کاری می باشد. این ویژگی دلیل اصلی محبوبیت در این مدل سنگ شکن ها شده است که همین امر باعث توسعه بیشتر در این مدل گردیده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد در سنگ شکن سوپریور در مقايسه با سنگ شکن فکي اين است که بر عکس سنگ شكن هاي فكي که به شکل  نيمه وقت فعالیت دارند، اين سنگ شکن ها به شکل تمام وقت توانایی کار دارند. به طور کلی در یک شرایط یکسان  مي توانند تا دو برابر سنگ شكن هاي فكي ظرفيت توليد کنند، اگرچه از نيروي مصرفي كمتري برخوردارند. نسبت خرد کردن مواد هم در سنگ شکن سوپریوردو برابر سنگ شکن فکي می باشد.

مزایای استفاده از سنگ شکن سوپریور

•    قابل مصرف برای سنگ شکن اولیه و ثانویه در معادن
•    توانایی بسیار بالا در خردایش سنگ های سخت
•    انتخاب صحیح جهت تولید زیاد شن و ماسه
•    ظرفیت بالا به واسطه داشتن ورودی بزرگ بار
•    ساختمان بسیار مستحکم و مقاومت بالا هنگام عمل خردایش
•    ساخت قطعات سایشی از فولاد منگنزی
•    بالا بودن  راندمان و کاهش هزینه نگهداری با سه سیستم روغنکاری اتوماتیک
•    سهولت در حمل و نصب به علت وزن پائین

انواع سنگ شکن سوپریور

سنگ شکن سوپریور در در سه مدل تولید می شوند که هر کدام با توجه به ساختار برای  فعالیت خاصی طراحی و تولید شده اند.
سنگ شکن سوپریور با محورمتکی (Supported Spindle Gyratory Crusher)
این نوع سنگ شکن که از شایع ترین مدل های سنگ شکن ژيراتوري به شمار می رود دارای  محور کوتاه  می باشد.این محور به وسیله یک پیستون هیدرولیکی حفظ و کنترل می گردد.
سنگ شکن سوپریور بامحور معلق(Suspended Spindle Gyratory Crusher)
سنگ شکن سوپریور در مدل های محور کوتاه  و محور بلند  تولید و ارائه می شوند . نوع با محور کوتاه، در نسبتا جدیدی از این سنگ شکن دسته بندی می شوند که بسیار کاربردی تر می باشد.
سنگ شکن ژیراتوری بامحور ثابت (Fixed Spindle Gyratory Crusher)
در سنگ شکن سوپریور ، محور از بالا و پایین ثابت می باشد. حر کت خروج از مرکز تقریبا می توان گفت که طولانی می باشد و اغلب در تمام طول محور گسترش یافته است. این حرکت در قسمت بالای سنگ شکن معمولا افقی می باشد. مشکلات فنی منجر به محدودیت در ساخت انواع بزرگ آن شده است.

انواع مدل های سنگ شکن هیدروکن 

هیدروکن مدل 36-2 با منتل 2 کانکیو 2 و تاپشل 4

هیدروکن مدل 36-4 با منتل 4 کانکیو 4 وتاپشل 4

هیدروکن مدل 36-5 با منتل 4 کانکیو 5/5 و تاپشل 5/5

هیدروکن مدل 36-5/6 با منتل 4 کانکیو 5/6 و تاپشل 5/6

هیدروکن مدل 36-8 با منتل 4 کانکیو 8 و تاپشل 8

کاتالوگ دستگاه سنگ شکن هیدروکن

نمایشگر ویدیو

 

 

مطالب کاربردی : 


 

دستگاه سنگ شکن چکش HS10 منگنزی بغل بند مثلثی نافی دار
  گیربکس صنعتی بغل بند ۲۰×۲۵ نافی دار گیربکس کتابی
خرید سنگ شکن غلطک نوار نقاله سنگ شکن فکی
رولیک خرید قطعات سنگ شکن بغل بند ۲۵×۲۵ نافی دار
سلاکس فروآلیاژها خاک کوره
مواد ریخته گری چسب سیلیکات ماسه ریخته گری