غلطک نوار نقاله

نوار نقاله ها به عنوان یک سیستم هوشمند و کارآمد از گذشته تا به امروز بسیاری از نیازهای افراد را برطرف کرده است. از این رو در بیشتر کارخانه های تولید مواد غذایی، مصالح ساختمانی و معدن می توان وجود نوارهای نقاله را یکی از الزامات آن کارخانه دانست. حضور نوارهای نقاله به جامعه بشری کمک کرد، تا بتواند نیازهای خودد را از سمت نیروهای انسانی، به سمت نیروهای الکتریکی ببرد . از این رو وجود این دستگاه ها سبب شد، که حضور نیروهای انسانی، در کارخانه ها به حداقل برسد، و در بسیاری از کارخانه ها به دلیل استفاده از این نوع دستگاه ها، دخالت دست انسان ها، در مواد غذایی به شدت کاهش پیدا کرده است، که همین موضوع می تواند برای بسیاری از مشتریان و کاربران حائز اهمیت باشد. از زمانی که وجود این دستگاه در بین افراد، رواج پیدا کرد، استفاده از غلطک نوار نقاله، لاستیک نوار نقاله در بین کسانی که از این دستگاه استفاده می کنند، مورد توجه قرار گرفت.

غلطک نوار نقاله
توضیحات تکمیلی محصول

 دستگاه های نوار نقاله، جهت انتقال و جابه جایی محصولاتی که روی آن مستقر شده اند، نیاز به دو قطعه بسیار مهم دارند. غلطک های نوار نقاله با حرکت کردن خود، سبب می شوند که لاستیک نوار نقاله به چرخش دربیاید. همانطور که می دانید، غلطک های نوار نقاله، باید به تعداد زیادی، در فواصل ثابتی از هم بسته شوند، تا با چرخش اولین رول غلطک، رول های دیگر آن نیز به حرکت در بیایند. از این رو غلطک ها، به صورت گروهی و مجموعه وار چرخش می کنند. به طور کلی، غلطک های نوار نقاله با گرفتن نیروی برق، شروع به حرکت و چرخش می کنند. از این رو چرخش غلطک ها سبب حرکت و چرخش لاستیک رویه غلطک ها می شود. غلطک نوار نقاله ثابت و غلطک نوار نقاله متحرک دو نوع پرکاربرد و پر مصرف از غلطک های نوار نقاله محسوب می شود. لاستیک رویه این نوع غلطک ها، باید از پلاستیک مقاوم در برابر سایش و خوردگی باشد. جنس این نوع لاستیک ها، باید به قدری مقاوم باشد، تا در صورت ساییدگی بیش از حد دچار پارگی و سوراخ شدن نشود، چراکه در صورت پارگی لاستیک، امکان انتقال جریان برق و برق گرفتگی برای افرادی که در آن مجموعه کار می کنند، بسیار بالا است. جنس لاستیک این نوع غلطک ها اغلب از جنس سیلیکون است، چراکه سیلیکون در برابر حرارت و پارگی بسیار مقاوم و سازگار است.

 

 

غلطک نوار نقاله ثابت چه تفاوتی با غلطک نوار نقاله متحرک دارد؟

غلطک های نوار نقاله، در دو نوع ثابت و متحرک به بازار عرضه می شود. غلطک های نوار نقاله ثابت، همانطور که از نام آن پیدا است، به صورت ثابت هستند، و تنها با چرخیدن خود، می توانند لاستیک نوار نقاله را به حرکت دربیاورند. اما غلطک های نوار نقاله متحرک، از دو جهت اهمیت دارد، این غلطک ها قابلیت چرخش و حرکت به صورت همزمان را دارد. از این رو این غلطک ها با حرکت دادن رول های غلطک و چرخیدن آن ها می توانند در سطح مقطع نوار نقاله حرکت کنند، از این رو لاستیک نوار نقاله نیز می تواند به راحتی حرکت کند. تنها نکته مهمی که باید آن را مد نظر قرار داد، فاصله بین غلطک ها از یکدیگر بسیار مهم است، چراکه هر چه فاصله این رول های غلطکی از هم بیشتر باشد، در صورت چرخیدن رول اول، حرکت و انرژی جنبشی به رول دوم غلطک منتقل نمی شود، در نهایت غلطک های نوار نقاله حرکت و چرخش نمی کنند. غلطک های نوار نقاله باید توسط پیچ ومهره به هم بسته شوند، از این رو ممکن است پس از مدتی، در اثر استفاده زیاد از این غلطک ها، اتصالات آن باز شده باشد، پس بهتر است دستگاه نوار نقاله، توسط تکنسین های با تجربه به صورت هفتگی، ماهیان و سالیانه بررسی شود.
وجود دستگاه های نوار نقاله از گذشته تا به امروز، رشد چشمگیری پیدا کرده است. از این رو استفاده از لاستیک و غلطک های نوار نقاله با کیفیت در این نوع دستگاه ها، به یک ضرورت تبدیل شده است. بنابراین ممکن است، که غلطک های نوار نقاله و لاستیک ها پس از مدتی، دچار آسیب بشوند، از این رو بهتر است اگر قصد خرید غلطک های نوار نقاله چه به صورت ثابت چه به صورت متحرک را دارید، با مشاهده این نوع محصول در سایت makansangshekan.net و با تماس با شماره تلفن 02155145702 می توانید از محصولات باکیفیت و مرغوب کارخانه بزرگ ماکان سنگ شکن استفاده کنید.

 

مطالب کاربردی : 


 

دستگاه سنگ شکن چکش HS10 منگنزی بغل بند مثلثی نافی دار
  گیربکس صنعتی بغل بند ۲۰×۲۵ نافی دار گیربکس کتابی
خرید سنگ شکن غلطک نوار نقاله سنگ شکن فکی
رولیک خرید قطعات سنگ شکن بغل بند ۲۵×۲۵ نافی دار
سلاکس فروآلیاژها خاک کوره
مواد ریخته گری چسب سیلیکات ماسه ریخته گری