ریخته گری سرب

ریخته گری سرب
توضیحات تکمیلی محصول

قبل از اینکه پالایش یا ریخته گری سرب را بفهمیم ، اجازه دهید سرب را تعریف کنیم. سرب فلزی نرم ، سفید مایل به آبی یا خاکستری است و 0.0013 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد. بسیار چکش خوار ، شکل پذیر و متراکم بوده و رسانای ضعیفی برای جریان الکتریسیته است. دوام بالایی دارد و در برابر خوردگی مقاوم است. ویژگی‌ های شکل‌ پذیری ، سهولت جوش ، نقطه ذوب پایین ، چگالی بالا و توانایی جذب تابش گاما و اشعه ایکس ؛ کاربرد های فراوان آن را در جهان امروزی ممکن می‌ سازد. سرب یک عنصر بسیار رایج است و به راحتی استخراج می شود و شرایط را برای ریخته گری سرب آسان می کند. به طور معمول ، در مقادیر بسیار کمی در سنگ معدنی مانند گالن و سروسیت یافت می شود. هنگامی که سنگ معدن از رگه ها یا زمین خارج شد ،سنگ معدن در کارخانه های تغلیظ تصفیه می شود. سپس سنگ های زائد سرب پودر شده ، از طریق فرایند شناورسازی حذف می شود.

 

نحوه ریخته گری سرب

 

 

فرایند ریخته گری سرب

 

به طور کلی ، عناصر کمیاب برای تولید آلیاژ های مرغوب مناسب می باشند ؛ از این رو ، ریخته گری سرب بسیار پرکاربرد و‌ محبوب می باشد. در فرایند ریخته گری سرب ، این فلز ابتدا ذوب می‌ شود و دوباره اجازه می‌ دهیم تا زیر نقطه انجماد مس خنک شود و تبلور صورت گیرد. سپس سرب مذاب را تصفیه کرده و آن را تبدیل به آلیاژ مورد نظر خود می کنیم. ریخته‌ گری سرب ، فرآیند تولیدی است که در آن ، فلز مایع درون یک قالب با شکل مورد نظر ، ریخته می‌شود. سرب توسط لوله های گرم شده به مخزن ریخته گری یا چرخ ریخته گری پمپ می شود و مقدار اندازه گیری شده سرب را به قالب های فولادی یا چدنی هدایت می کند. این دستگاه ، ترکیبی از مکانیسم نوار نقاله زنجیره ای است که در آن ، قالب ریخته گری به طور معمول بر روی زنجیره قرار می گیرد. پس از تکمیل فرآیند پالایش / آلیاژسازی ، سرب مذاب معمولاً با سرعت تنظیم شده پمپاژ می‌ شود و می‌ توان آن را بر اساس نیاز تغییر داد.

 

 

دستگاه ریخته گری شمش سرب

 

ریخته گری سرب ، توسط دستگاه ریخته گری شمش سرب انجام می شود. ظرفیت دستگاه ، معمولاً به تعداد قالب های ریخته گری بستگی دارد. این قالب ها با شیارهای زنجیر هماهنگ می شوند و بر این اساس ، سرب ریخته شده را بیرون می ریزند. یک سری آب خنک کننده و سپس هوای خنک کننده اجباری برای انجماد شمش تا رسیدن به خروجی فراهم می شود. چکش کاری خودکار در نقطه خروجی ، برای آزاد کردن شمش از قالب ها و انتقال بیشتر به محل انباشته شدن رخ می دهد. ریخته گری سرب ، واقعاً هم یک علم و هم یک هنر است. چیزی به نام ریخته گری بدون تخلخل وجود ندارد ؛ اما می توان آن را کنترل یا محدود کرد. همه قطعات ریخته گری دارای سطحی از تخلخل هستند که می تواند منجر به نشت تشعشع در محصولات محافظ شود. فرایند جریان سرد ، برای توصیف زمانی که فلز به سرعت جامد می شود یا در بخش های مختلف باعث ایجاد خطوط خنک کننده می شود استفاده می شود.

 

 

 

روش ریخته گری سرب در قالب ماسه ای

 

سرب را می‌ توان در قالب‌ های ماسه ای سبز قالب‌ گیری کرد تا اقلام ساده مانند وزنه‌های ارسی و محصولات تزیینی مانند قیف‌ ها و مجسمه‌ها را تولید کرد. سرب همچنین می تواند به اشکال دیگر استفاده شود. کربنات‌ها (معروف به سرب سفید) ، توسط رنگ‌ ساز ها برای افزودن رنگ‌ های روغنی به بدنه استفاده می‌ شود ؛ در حالی که اکسیدها به صورت پودر برای ایجاد درخشندگی به ماتیک‌ ها استفاده می‌ شوند. به دلیل این ویژگی های متنوع ، سرب حداقل 7000 سال است که استفاده می شود. ورق سرب را می توان به سه روش ساخت. روش ریخته گری شن و ماسه ، مهمترین آن است که در آن یک بستر صاف از ماسه ، بر روی میز ریخته گری آماده شده و سرب مذاب ریخته می شود. سپس با یک میله ضربه ای صاف می شود. هر یک از این روش‌ ها ، ابزاری را برای تولید ورق‌ های سربی در ضخامت‌ های متفاوت فراهم می کنند. روش ریخته گری سرب در قالب ماسه ای ، یکی از بهترین انواع این این روش ها می باشد.

 

سرب

 

 

بخش های مختلف ریخته گری سرب

 

فلز به داخل ابزار جریان می یابد و هر بار که چرخش ایجاد می شود ، جهت فلز تغییر می کند. این چرخش (تلاطم) فلز ، منجر به تخلخل می شود و هر چه تلاطم کمتر باشد ، ریخته گری بهتر است. این آشفتگی همچنین منجر به انجماد می شود که در آن فلز می چرخد ​​و دیواره های ابزار را لمس می کند و می تواند شروع به انجماد کند. هنگامی که این اتفاق می افتد و فلز مذاب در اطراف فلزی که در حال انجماد است جریان می یابد ، ممکن است با سطوح متخلخل مواجه می شوید. هدف بسیاری از ابزارهای جدید ، کاهش میزان تلاطم آلیاژ می‌ باشد. هرچه تلاطم کمتری را شاهد باشیم ، می‌توان انتظار محصول نهایی باکیفیت تری را داشت.

به قسمتی که فلز مذاب درون ابزار ریخته شده تا قطعه ای ایجاد شود ، دروازه می گویند. دروازه به شکل مخروطی بوده تا فشار بر روی فلز حفظ شود. این شکل مخروطی ، همچنین به فلز مذاب اجازه می دهد تا شرینک روی فلز تغذیه کند.

 

 

 

 

 

مطالب کاربردی : 


 

دستگاه سنگ شکن چکش HS10 منگنزی بغل بند مثلثی نافی دار
  گیربکس صنعتی بغل بند ۲۰×۲۵ نافی دار گیربکس کتابی
خرید سنگ شکن غلطک نوار نقاله سنگ شکن فکی
رولیک خرید قطعات سنگ شکن بغل بند ۲۵×۲۵ نافی دار
سلاکس فروآلیاژها خاک کوره
مواد ریخته گری چسب سیلیکات ماسه ریخته گری