بوش کنگره ای

 بوش کنگره ای هیدروکن یکی از مهمترین بوش های دستگاه سنگ شکن هیدروکن می باشد که همانند بوش اکسنتریک از جنش فلز برنج ساخته می شود .

بوش کنگره ای
توضیحات تکمیلی محصول

بوش کنگره ای یکی از قطعات دستگاه هیدروکن است و به دلیل کنگره ای بودن لبه های آن به این نام شناخته می شود. بوش کنگره ای بین دو قطعه بوش فولادی و داست کالر قرار می گیرد. بوش کنگره ای در سنگ شکن مخروطی هیدروکن استفاده می شود. هیدروکن معمولا در مجموعه های تاسیساتی شن و ماسه به عنوان سنگ شکن ثانویه و یا ماسه ساز کاربرد دارد. دو قطعه اصلی در این دستگاه که کار خردایش را به عهده می گیرند منتل و کانکیو هستند. اما قطعات سنگ شکن در کنار همدیگر می توانند با هماهنگ عمل کردن فرایند خردایش را تکمیل کنند. در ادامه این مطلب به عملکرد بوش کنگره ای در دستگاه هیدروکن و نحوه انجام خردایش در هیدروکن خواهیم پرداخت.
 

بوش کنگره ای در کجا قرار دارد؟

دستگاه هیدروکن معمولا جهت ساخت و تهیه شن و ماسه ریز استفاده می شود. در انجام این فرایند لازم است که تمامی قطعات این دستگاه با یک هماهنگی در کنار قرار گرفته و کار کنند. یکی از قطعات مهم این دستگاه بوش کنگره ای است. بوش کنگره ای از آلیاژ برنج که مقاوم به خوردگی و سایش است، ساخته می شود. دور تا دور این قطعه کنگره هایی وجود دارد و به همین دلیل است که به این نام شناخته می شود. بوش کنگره ای در بین بوش فولادی و داست کالر قرار گرفته است و همگی این ها درون مرکز باتمشل قرار دارند. بوش کنگره ای روی بدنه اش دارای کانال هایی است که روغن را به دو طرف بوش جهت خنک کنندگی و روانکاری منتقل می کند. این کانال ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل این کانال ها با دقت بالایی روی آن ها کار می کند.

کاربرد بوش کنگره ای

از بوش کنگره ای همچنین در عملیات راه سازی استفاده می شود. مهمترین کاربرد بوش کنگره ای تولید سنگ هایی با ابعاد مشخص و کاملا دقیق است. بنابراین هزینه کردن جهت تهیه بوش کنگره ای برای تولید سنگ می تواند باعث بالا رفتن کیفیت کار گردد. بوش کنگره ای باعث می شود که در ساخت سنگ ها و فرآورده های سنگی دقت بیشتر داشته باشیم که این امر خود موجب می گردد که ساخت راه ها به بهترین شکل ممکن انجام شود. این قطعه به دلیل ساخته شدن از آلیاژ برنج مقاومت و کیفیت بسیار بالایی دارد و می تواند تا سال های طولانی در برابر سایش و خوردگی ناشی از آب و هوا و عوامل دیگر، مقاومت کند.

مزایای استفاده از بوش کنگره ای

استفاده از بوش کنگره ای مزایای بسیاری دارد. همانطور که گفته شد این بوش به ما این امکان را می دهد که سنگ هایی با ابعاد دقیقتری داشته باشیم و این مسئله در عملیات راه سازی می تواند کمک شایانی کند. بوش کنگره ای دارای روغن کاری است و این مسئله می تواند به خنک نگه داشتن دستگاه و روانکاری کمک زیادی کند. از مهمترین مزایای استفاده از سنگ شکن مخروطی به همراه بوش کنگره ای موارد زیر است
•    راندمان بالای کاری
•    روغن کاری اتوماتیک از طریق کانال های درج شده
•    حمل و نقل آسان به دلیل وزن پایین
•    مقاوم در برابر سایش و خوردگی
•    دارای کنترل اتوماتیک خارجی
•    تولید حجم بالای شن و ماسه
•    هزینه های نگهداری پایین

خردایش چگونه انجام می گیرد؟

برای انجام فرایند خردایش و تولید شن و ماسه لازم است که بار ورودی در میان منتل و کانکیو قرار بگیرد و باز و بسته شدن فاصله بین این دو قطعه سنگ ها خرد شوند. چرخش منتل و کانکیو بوسیله ی شفت اصلی انجام می شود. اما آن قطعه ای که باعث چرخش شفت اصلی می شود بوش اکستنریک است که بوش اکستنریک در پایین شفت اصلی قرار دارد. دستگاه هیدروکن در واقع یک دستگاه سنگ شکن ثانویه است اما می توانیم با تغییر سایز تاپشل از آن به عنوان سنگ شکن اولیه نیز استفاده کرد. این دستگاه این قابلیت را دارد که فرآورده های خودش را یک بار دیگر به عنوان بار ورودی وارد دستگاه کند. این موضوع باعث می شود که اندازه و ابعاد سنگ های خروجی و کیفیت آن ها دقیقا همانی باشد که کارفرما می خواهد. انواع مدل های هیدروکن عبارتند از
•    هیدروکن ریز شکن مدل 36-2 با منتل 2 کانکیو 2 و تاپشل 4
•    هیدروکن ریزشکن مدل 36-3 با منتل 2 کانکیو 4 و تاپشل 4
•    هیدروکن متوسط شکن مدل 36-4 با منتل 4 کانکیو 4 و تاپشل 4  
•    هیدروکن متوسط شکن  مدل 36-5 با منتل 4 کانکیو 5 و تاپشل 5  
•    هیدروکن درشت شکن مدل 36-6/5 با منتل 4 کانکیو 6/5 و تاپشل 6/5
•    هیدروکن  درشت شکن مدل 36-8 با منتل 4 کانکیو 8 و تاپشل 8

 

بوش کنگره ای یکی از قطعات مهم و کاربردی در دستگاه هیدروکن است. این قطعه ساخته شده از آلیاژ برنج است که مقاوم به انواع خوردگی ها و سایش است. بوش کنگره ای به دلیل داشتن کنگره هایی در اطراف آن به این نام شناخته می شود و روی آن کانال های روغن کاری وجود دارد. این روغن کاری اتوماتیک جهت روانکاری و خنک کنندگی استفاده می شوند. با استفاده از بوش کنگره ای می توان سنگ هایی با ابعاد دقیق ساخت و باعث بالابردن کیفیت کارشد. از این بوش می توان در عملیات راه سازی نیز استفاده کرد. شرکت ماکان سنگ شکن سال های طولانی است که به ساخت و توزیع قطعات سنگ شکن در خطوط خردایش می پردازد. این شرکت توانایی توزیع این قطعات را در سطوح بین المللی و رقابت با شرکت های مشابه خارجی را نیز دارد.

 

 

مطالب کاربردی : 


 

دستگاه سنگ شکن چکش HS10 منگنزی بغل بند مثلثی نافی دار
  گیربکس صنعتی بغل بند ۲۰×۲۵ نافی دار گیربکس کتابی
خرید سنگ شکن غلطک نوار نقاله سنگ شکن فکی
رولیک خرید قطعات سنگ شکن بغل بند ۲۵×۲۵ نافی دار
سلاکس فروآلیاژها خاک کوره
مواد ریخته گری چسب سیلیکات ماسه ریخته گری